سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان کبود

دلیل اضطراب فرزندتان ممکن است خودِ شما باشید!


 

  • دلیل اضطراب فرزندتان ممکن است خودِ شما باشید!

    anxiety

    تحقیقی جدید ادعا می‌کند اضطراب و افسردگی را می‌توان به ارث برد. یعنی اگر شما مضطرب هستید، این احتمال وجود دارد که فرزندان شما هم مبتلا به اضطراب و افسردگی شوند. مطالعه‌ای که در آن 600 میمون رزوس جوان وجود داشتند نشان داد، یک مدار بسیار فعال مغزی، که سه ناحیه از مغز را دربر می‌گیرد، از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و می‌تواند دلیل ابتلا به افسردگی و اضطراب باشد.

    نتایج نشان داد فعالیت بیش از حد در این سه ناحیه، مستقیما مربوط به ریسک ابتلا به چنین اختلالاتی درآینده می‌شود. علت این فعالیت بیش از حد، وراثت تناوبات مغزی است. بچه‌هایی که این عامل را به ارث می‌برند، در سالهای نسبتا اولیه زندگی، خلق و خو و روحیات بی نهایت اضطرابی از خود بروز می‌دهند.

    این رفتارهای مضطربانه و انتقال ژن‌های اضطراب به نسل بعد، برای بشر و میمون‌ها رایج است. در این مطالعه، 35 درصد از تمایلات مربوط به اضطراب یافته شد که توجیه آن، سوابق فامیلی است. اضطراب، تا اندازه ی مشخصی به فرد در تشخیص و جلوگیری از خطر کمک می‌کند و منافعی در جهت تکامل دارد. اما فعالیت بیش از اندازه این مدارها، می‌تواند بعدها موجب اختلالات مربوط به اضطراب و افسردگی شده و ایجاد مشکل کند.

    این پژوهش همچنین نشان داد این عملکرد ساختار مغز است که انتقال ژنتیکی این رفتارها را انجام می‌دهد، نه اندازه آن. به گفته محققان، این یافته‌ها، راهیست به سوی درک تناوبات مولکولی که موجب بروز این چنین بیماری‌هایی می‌شود و هدفی بهتر برای درمان چنین اختلالات ذهنی، پیش روی دانشمندان می‌گذارد.

    پس اگر می‌خواهید فرزندانی سالم داشته باشید سعی کنید از اضطراب و افسردگی فاصله بگیرید.